Het café

vrouwelijke lustgevoelens

youri (10/06/04 om 15:45:13):

hoi. ik las laatst in de aktueel dat absinth bij vrouwen lustgevoelens kan opwekken maar het werkte niet bij de vrouw die de schrijver van het artikel had uitgenodigd. heeft iemand hier ervaring mee? ja ik weet het, de aktueel, maar deze site werd ook in het artikel genoemd dus.

 

Helfrich (10/07/04 om 17:27:48):

In dat artikel stond ook dat ik een bepaalde absint zou hebben aangeraden, terwijl ik slechts een antwoord heb gegeven op een sturende vraag.

Als alcoholhoudende drank heeft absint ongetwijfeld een bepaalde invloed op sociaal en reproductief gedrag. Specifiek afrodisiacale bestanddelen zijn mij evenwel niet bekend, en ik heb geen concrete redenen om aan te nemen dat het die zou bevatten.

 

Z.v.E (10/07/04 om 18:39:10):

Het zou wel erg leuk zijn.

 

Z.v.E (10/07/04 om 19:37:59):

Is dat artikel online te lezen? Altijd leuk.

 

Helfrich (10/07/04 om 22:42:36):

Z.v.E schreef:

Het zou wel erg leuk zijn.


Inderdaad. Misschien gaat het om een tamelijk subtiel effect. Ik ga het zeker nader onderzoeken.

 

Helfrich (10/07/04 om 22:44:01):

Z.v.E schreef:

Is dat artikel online te lezen?


Nee. Ik scan het wel een keer voor je in.

 

sixela (10/09/04 om 01:42:59):

youri schreef:

hoi. ik las laatst in de aktueel dat absinth bij vrouwen lustgevoelens kan opwekken

"Absinth" (het Tsjechisch product) zal je niet echt populair bij vrouwen maken -- absint (zonder 'h') misschien wel.

Hoewel...ik ken toch niet zoveel vrouwen die van anijs houden. Jade NO en Blanche de Fougerolles (smaakt naar fruitige venkel) krijg je er gemakkelijker in...

Lustgevoelens opwekkend? Larie, denk ik. Het zal wel remmingen verminderen, maar het is dan ook alcohol...

 

Helfrich (10/12/04 om 00:28:53):

Z.v.E schreef:

Is dat artikel online te lezen? Altijd leuk.


Ik krijg mijn scanner even niet aan de praat. Wellicht dat het nog goed komt.

Terzijde, als telg uit een Elzasser geslacht spreekt zo'n Grünewald-avatar me wel aan. Die Aanvechting van de Heilige Antonius is een paneel van het altaarstuk van Issenheim, tegenwoordig permanent tentoongesteld in het museum Unterlinden te Colmar. Op een steenworp afstand daarvan ligt Lapoutroie, waar René de Miscault de oude recepten bewaart die als basis dienen voor de absintvariëteiten van Distillerie Paul Devoille in Fougerolles.

 

Z.v.E (10/12/04 om 18:29:41):

... en deze is ook gebruikt als omslag voor de nederlandse vertaling van het volgende boek:

J.K. Huysmans - Uit de Diepte  (La-bas)

En Huysmans was ook wel bekend met Absinthe ...

Het heeft me overigens de grootse moeite gekost dit boek te vinden in de NL vertaling.

 

stefko (10/22/04 om 15:04:32):

youri schreef:

ik las laatst in de aktueel dat absinth bij vrouwen lustgevoelens kan opwekken maar het werkte niet bij de vrouw die de schrijver van het artikel had uitgenodigd. heeft iemand hier ervaring mee?


Wat let je om het zelf te proberen? Met absint heb ik het nog niet onderzocht maar met tequila werkt het gegarandeerd. Pas wel op voor een overdosis.

Stef

 

Serotia (11/14/04 om 10:18:11):

Nou een glas Absint en een jointje .... kom maar op met die lustgevoelens ...


B*B
Serotia

 

GroeneFee (11/14/04 om 15:09:21):

Serotia schreef:

kom maar op met die lustgevoelens ...


Wij zetten het raam vast even op een kier ...

 

FraterWermut (11/22/04 om 10:32:46):

Serotia schreef:

Nou een glas Absint en een jointje .... kom maar op met die lustgevoelens ...


Absinthe en een jointje? Je bent gek!
Al die moeite doen voor een mooie fles en dan je smaak totaal verpesten door er bij te gaan zitten blowen..sommige mensen...
tsk tsk

 

Het café